حق با چه کسی است??? | ||
سوال اینست که شما که شیعیان و اهل سنت را بخاطر توسل به اولیاء مشرک می دانیدباید طبق این روایت عده ای زیاد از صحابه مخصوصا عمربن خطاب خلیفه دومتان را نیز مشرک بدانید !!!!!!!((قضاوت با شما))توسل بلال بن حارث به قبر مطهر پیامبر (ص) برای طلب بارانبا توجه به سخنان صریح علمای اهل سنت، بلال بن حارث یکی از صحابه رسول خدا صلی الله علیه وآله است. در یکی از سالهای خلافت عمر بن خطاب، در مدینه قحطی آمد و به شدت مردم را دچار مشکل ساخت، و تمامی گیاهان و درختان خشک شد. این صحابی رسول خدا صلی الله علیه وآله با اعتقاد راسخی که به آن حضرت داشت، نزد قبر مطهر رسول خدا صلی الله علیه وآله آمد و به حضرت متوسل شد و درخواست باران نمود. رسول خدا در خواب این صحابی آمد و پیام داد که به عمر سلام بگوید: طلب باران کند، مطمئن باشد که باران می آید و امت از قحطی نجات می یابد. عمر بن خطاب با شنیدن این خبر، گریه کرد و قول مساعدت با امت را داد. متن این روایت را ابن ابی شیبه؛ استاد بخاری با سند صحیح اینگونه نقل کرده است: حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِیَةَ، عَنِ الْأَعْمَشِ، عَنْ أَبِی صَالِحٍ، عَنْ مَالِکِ الدَّارِ، قَالَ: وَکَانَ خَازِنَ عُمَرَ عَلَى الطَّعَامِ، قَالَ: أَصَابَ النَّاسَ قَحْطٌ فِی زَمَنِ عُمَرَ، فَجَاءَ رَجُلٌ إلَى قَبْرِ النَّبِیّ فَقَالَ: یَا رَسُولَ اللَّهِ، اسْتَسْقِ لِأُمَّتِکَ فَإِنَّهُمْ قَدْ هَلَکُوا، فَأَتَى الرَّجُلَ فِی الْمَنَامِ، فَقِیلَ لَهُ: ائْتِ عُمَرَ فَأَقْرِئْهُ السَّلَامَ، وَأَخْبِرْهُ أَنَّکُمْ مَسْقِیُّونَ وَقُلْ لَهُ: عَلَیْکَ الْکَیْسُ، عَلَیْکَ الْکَیْسُ "، فَأَتَى عُمَرَ فَأَخْبَرَهُ، فَبَکَى عُمَرُ، ثُمَّ قَالَ: یَا رَبِّ، لَا آلو إلَّا مَا عَجَزْتُ عَنْهُ. مالک الدار که خزانه دار عمر بود، میگوید: در زمان عمر مردم گرفتار قحطی شدند مردی به سوی قبر شریف رسول خدا آمد و گفت: ای رسول خدا برای امتت از خداوند باران بخواه؛ چرا که آنان نزدیک است هلاک شوند. رسول خدا در خواب او آمد و فرمود: نزد عمر برو و سلام مرا برسان و به او خبر بده که شما سیراب میشوید و بگو نسبت به مردم بخشش هایت بیشتر باشد. این مرد نزد عمر آمد و از این خوابش خبر داد، عمر گریه کرد و گفت: ای پروردگار من قابل این سلام و اکرام نبودم هر خدمتی که از دستم بیاید از این مردم دریغ نخواهیم کرد. إبن أبی شیبة الکوفی، ابوبکر عبد الله بن محمد (متوفاى235 هـ)، الکتاب المصنف فی الأحادیث والآثار، ج 6، ص356 ، ح32002(ج 7 ، ص 483 طبق برنامه مکتبة اهل البیت)، تحقیق: کمال یوسف الحوت، ناشر: مکتبة الرشد - الریاض، الطبعة: الأولى، 1409هـ. طبق برنامه الجامع الکبیر. این روایت از حیث سندی و دلالت هم وهابیت پذیرفته اند و هم اهل سنت ممکن است کسی اشکال کند که عمل بلال بن الحارث و خواب او برای ما حجت نیست و نمیتواند دلیل بر مشروعیت توسل به قبور باشد. در پاسخ میگوییم: اگر عمل بلال بن الحارث برای شما حجت نباشد، تأیید عملکرد او توسط عمر بن خطاب قطعا برای شما حجت است . زیرا وقتی بلال بن الحارث نزد عمر بن خطاب آمد و ماجرای توسل به قبر رسول خدا و خواب دیدن آن حضرت را برای او تعریف کرد، عمر بن خطاب با گریه کردن و اشک ریختن عمل او را تأیید کرد. از علمای وهابی میپرسیم که آیا عمر بن خطاب به اندازه شما با عقائد اسلامی و قرآنی آشنا نبود؟ آیا عمر بن خطاب نمیدانست که توسل به قبر شرک است؛ اما شما بهتر از او میفهمید و توسل به قبر را شرک میدانید؟ از آن جایی که نهی از منکر بر هر مسلمانی واجب است، اگر عمل بلال بن حارث شرک ، بدعت و گمراهی بود، باید عمر بن خطاب به او گوشزد میکرد. حصنی دمشقی، یکی از بزرگان اهل سنت روی همین نکته تأکید کرده و گفته است که عدم نهی عمر، دلیل بر تأیید عملکرد بلال بن حارث توسط او بوده است: فهذا رجل مبارک قد أتى قبره صلى الله علیه وسلم وطلب الإستسقاء منه صلى الله علیه وسلم فلو کان ذلک جهلا وضلالا وشرکا لمنعه عمر رضی الله عنه. این مرد مبارک، نزد قبر پیامبر خدا صلی الله علیه وسلم آمد و از آن حضرت طلب باران کرد؛ پس اگر این کار او جهل، گمراهی و شرک بود، میبایست عمر آن را نهی میکرد. الحصنی الدمشقی، تقی الدین أبی بکر (متوفای829هـ، دفع شبه من شبه وتمرد، ج1، ص94، دار النشر: المکتبة الأزهریة للتراث – مصر [ پنج شنبه 92/9/28 ] [ 3:26 عصر ] [ وهابیت پاسخ دهند ]
[ نظرات () ]
|
||
[ فالب وبلاگ : وبلاگ اسکین ] [ Weblog Themes By : weblog skin ] |